default_mobilelogo

 W minionym tygodniu mówiliśmy o lecie. Poznaliśmy letnie wiersze,obserwowaliśmy, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie. Rozmawialiśmy o pogodzie: takiej, którą lubią dzieci i tej niebezpiecznej. Rozpoznawaliśmy po dźwiękach wietrzyk,ulewę, wichurę, deszcz, grad i burzę. Poznaliśmy zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy

(ciemne chmury, deszcz, wiatr, pioruny) oraz zasady bezpiecznego zachowania się: ukrycie się w budynku, przykucnięcie. Rysowaliśmy błyskawice. Sprawdzaliśmy, jak w ciągu dnia zmieniają się miejsca oświetlone, co wynika ze zmiany położenia słońca. Poznaliśmy piosenkę Razem z latem.

Przedszkolaki dowiedziały się, że po burzy na niebie może pojawić się tęcza. Obserwowały i mieszały kolory, tańczyły z tęczowymi paskami krepiny, szukały tęczy w bańkach i kolorowych cukierkach. Zrobiliśmy kalendarz pogody i każdego dnia wklejaliśmy do niego odpowiednie symbole. Przyglądaliśmy się różnym ziarenkom, a na podstawie truskawek, pietruszki, rzodkiewki i fasoli mówiliśmy o tym, jak rosną rośliny,

oraz że do wzrostu potrzebują słońca i deszczu. Oglądaliśmy, jak różni malarze artyści przedstawili na swoich obrazach lato i sami malowaliśmy za pomocą gąbki.