default_mobilelogo

 

Nasze kochane Przedszkolaki ćwiczą swoje buzie w każdych warunkach.

 

Ala bzyczy jak pszczółka,

Jaś razem z Siostrą ryczą niczym groźny lew utrzymując pozycję wertykalno-horyzontalną języka,

Natalka ćwiczy mięsień okrężny i prawidłowe ułożenie mięśnia języka,

A Dawidek i Tymuś wydłużają fazę wydechową robiąc efektowną pianę…

 

Serdecznie pozdrawiam wszystkie Dzieci i ich dzielnych Rodziców!

Dziękuję za tak rzetelne wykonywanie ćwiczeń.

Logopeda Beata Kuca

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole.miekinia.pl/index.php#sigProIdd82e04ceac

Bajki zasypianki                   

 

https://bajki-zasypianki.pl/

Na stronach Bajek-Zasypianek znaleźć można wiele bajek  dla niemowląt, dla przedszkolaków ale też i dla starszych dzieci. Są tam bajki do czytania online ale także bajki czytane. Bajki czytane są do odtwarzania i słuchania.

 

Bajki pomagajki

https://bajki-zasypianki.pl/bajki-pomagajki/

Na stronach Zasypianek znajdziesz dużo o bajkach pomagajkach (terapeutycznych) – bajkach, które mogą pomóc Twojemu dziecku w przezwyciężeniu jego problemów. Niektórzy nazywają je “bajki terapeutyczne”, inni “bajki-pomagajki”. Pomagajki to fajna nazwa bo pokazuje, że nie trzeba być “chorym”, żeby z nich korzystać. One są po to by pomóc we wszystkich tych troskach dzieciństwa, które każde dziecko w mniejszym lub większym stopniu ma.

 

 Bajki Pogadajki

 

https://bajkipogadajki.blogspot.com/

Przyjaźń nie wyklucza - tego uczą moje bajki. Opowiadane w nich historie są z różnych półek, czasem krzywych, a czasem długich, ale wszystkie mają jeden cel: uczyć dzieci empatii i akceptacji inności, budowania relacji z rówieśnikami niezależnie od tego, czy są pełnosprawni czy w jakikolwiek sposób nie.

 

Baśnie Andersena

Jeżeli interesują cię baśnie Andersena  zajrzyj na stronę

http://biblioteka.kijowski.pl/andersen%20christian%20hans/basnie.pdf

znajdziesz tam 392 strony z najpiękniejszymi baśniami Andersena a w tym:

Krzesiwo,

Calineczka

Księżniczka na ziarnku grochu

Towarzysz podróży

 

 

Opracowała:

Alicja Skoczylas – nauczyciel bibliotekarz

 

,,Masz tę moc!” – książeczka o koronawirusie dla dzieci

Drodzy Rodzice, zachęcamy do zapoznania się z ciekawą propozycją książeczki dla dzieci, która może pomóc zrozumieć, co tak naprawdę się stało, czym jest epidemia, co to jest koronawirus i jak się go wystrzegać. Napisana jest w sposób przystępny, odpowiedni zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców. Krótkie, proste zdania uzupełniają duże, kolorowe ilustracje. Twórcy książeczki tłumaczą, czym są wirusy i jak można się nimi zarazić. Pokazują też, jak ważna jest dbałość o higienę, częste mycie rąk, ograniczenie bezpośrednich kontaktów z osobami starszymi – nawet dziadkami. Zalecenia WHO oraz Ministerstwa Zdrowia zaprezentowane zostały w formie atrakcyjnej dla dzieci. Wizerunek koronawirusa nie wywołuje strachu, twórcy pomagają też oswoić się z coraz częstszym na ulicach widokiem lekarzy czy pracowników Sanepidu w kombinezonach ochronnych. Po lekturze znika niepokój, utrwalone  zostają zaś zasady związane z dbałością o zachowanie higieny.

Tu znajdziesz tę książeczkę w formacie PDF

Tym razem polecam ciekawe narzędzia TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnej) .

Są to przydatne strony, aplikacje i programy, które można wykorzystywać w pracy z dziećmi. (link do opisu - plik PDF)

#zostań w domu, wszystko będzie dobrze, trzymaj się

Włączmy się, przesyłając zdjęcia, do akcji #zostań w domu.

W tych ciężkich czasach na naszych oczach rodzą się różne pożyteczne akcje, celem zmobilizowania nas wszystkich do pozostania w domu. 

Najbardziej rozpropagowana akcja to: #zostań w domu. Włączają się w nią znani artyści, youtuberzy, politycy, dziennikarze, sportowcy, a także zwykli użytkownicy sieci. Hasztag #zostanwdomu jest obecnie jednym z najpopularniejszych na Twitterze.

A oto propozycja: WŁĄCZMY SIĘ AKTYWNIE W TĘ AKCJĘ !!!

Uczniowie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miękini: bracia Michał (kl.4) i Mateusz (kl.2) Nadurak postanowili się dołączyć, a nawet zapoczątkowali swoje nowe przedsięwzięcie pod hasłem „Trzymaj się” i przesłali swoje zdjęcia, które zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły i szkolnym fb.

Chłopcy, co wiemy z relacji ich mamy, stwierdzili, że jest to kolejne najlepsze hasło na te trudne czasy. Jako pierwsi przesłali nam swoje zdjęcia, będące początkiem tej inicjatywy.

Dlatego zwracamy się do Rodziców naszych Przedszkolaków o włączenie się w akcję „Zostań w domu” oraz „Wszystko będzie dobrze”, a także akcji chłopców: „Trzymaj się” i przesyłanie nam zdjęć swoich Milusińskich, tekstów, słów wsparcia, które będą publikowane na stronie przedszkola.

Serdecznie zachęcamy do tej wspólnej inicjatywy, która, mamy nadzieję, będzie spoiwem łączącym naszą społeczność i dostarczy nam, w tych trudnych czasach,  wielu radości.

Zdjęcia można przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zachęcamy też do odwiedzania strony internetowej przedszkola, gdzie znajdą Państwo ciekawe informacje, na przykład artykuły o tym, jak oswoić lęk, propozycje logopedy czy inspiracje do zabaw.

 

Z życzeniami zdrowia,

Wlaźlak – Szał – dyrektor Zespołu Szkolno –Przedszkolnego w Miękini

Wantuch – wicedyrektor do spraw edukacji wczesnoszkolnej i przedszkola

 

 

Zabawy rozwijające wyobraźnię w doświadczeniach.

 

       Eksperymenty dają dzieciom dużo radości, zabawy, są świetnym pomysłem na spędzenie czasu z rodzicami i rodzeństwem. Co najważniejsze, mają wartość edukacyjną. Zobaczcie kilka propozycji eksperymentów, które można wykonać w domu w tym trudnym dla nas okresie.

       W wielu doświadczenie będzie potrzebny barwnik. Nie wszyscy mają w domu barwniki spożywcze, podajemy więc bardzo prosty sposób na jego uzyskanie:

       Do kubka nalewamy ciepłej wody i wkładamy do niej kolorową bibułę. Po kilku minutach będziemy mieć różne kolorowe barwniki. Nie są one tak mocne jak spożywczy, jednak kolory będą odpowiednie do eksperymentów.

 

TĘCZA Z CUKIERKÓW

Potrzebne będą:

  • jedno opakowanie cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek,
  • duży talerz najlepiej biały,
  • wodę w temperaturze pokojowej.

       Wokół rantu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza. Eksperyment robi duże wrażenie na dzieciach i może być ciekawym wstępem do rozmowy na temat barwienia, mieszania kolorów, czy nawet na lekcje angielskiego. Można przy nim omówić zalety zdrowej żywności i minusów sztucznej żywności przepełnionej cukrem i barwnikami, które rozpuszczają się po zjedzeniu w naszym organizmie. Ten eksperyment możemy wykonać dodając mleko zamiast wody. Kolorowej zabawy!

 

MIESZANIE KOLORÓW

Potrzebne będą:

  • naczynie – słoik,
  • woda,
  • oliwa,
  • barwnik spożywczy.

       Eksperyment pokazuje, w jaki sposób, mieszając podstawowe kolory, możemy stworzyć inne. Wlewamy wodę tak, by zajmowała ½ naczynia. Następnie zabarwiamy ją barwnikiem. Pozostałą przestrzeń uzupełniamy oliwą i dodajemy drugi kolor. Słoiczki zakręcamy. Przy potrząsaniu kolory się mieszają, potem wracają na swoje miejsce.

 

WĘDRUJĄCA WODA

Potrzebne będą:

  • 6 przezroczystych szklanek lub kubków podobnej wielkości,
  • barwnik spożywczy,
  • papierowy ręcznik.

       Naczynia ustawiamy obok siebie. Co drugi kubek wypełniamy wodą i dodajemy do niej barwnik. Ręcznik papierowy przedzieramy na pół a następnie składamy by uzyskać pasek. Oba powstałe paski papieru zanurzamy jedną stroną w barwnikach a drugą w pustym kubku. Już po chwili możemy zaobserwować pojawiającą się na paskach papieru kolorową wilgoć. Po kilku minutach papier jest cały mokry i przechodzi do drugiej szklanki. Po około godzinie pojawia się kolorowa woda w pustych dotychczas kubkach. Po kilku godzinach poziom wody w naczyniach wyrównuje się i papier zabarwia się na kolory barwników.  W papierze znajdują się kapilary, które służą do transportu wody. Zjawisko jest niezwykle widowiskowe i długotrwałe.

 

Nauczyciele świetlicy: M. Hojło, M. Osiecka, D. Pstrowska

Zabawy, które pomogą zadbać o prawidłową postawę dziecka

 

        Prawidłowa postawa ciała pozwala nam na sprawne i swobodne poruszanie się  oraz wykonywanie ruchów, każde odstępstwo od postawy prawidłowej nazywane jest wadą postawy. U zdrowego dziecka zaburzenia postawy ciała mogą rozwinąć się między innymi  w wyniku nieprawidłowych nawyków, prowadzenia siedzącego trybu życia, ograniczonej aktywności fizycznej oraz niewłaściwego sposobu odżywiania.

        Prawidłową pozycję siedzącą podczas odrabiania lekcji lub pracy przy komputerze zapewni odpowiednie krzesło i biurko. Ponieważ dziecko rośnie, krzesło powinno mieć regulowaną wysokość i nachylenie siedziska (wysokość krzesła powinna odpowiadać długości podudzi) – regulowane oparcie, które wyraźnie podpiera odcinek piersiowo – lędźwiowy kręgosłupa - oparcie dla przedramion, z możliwością podnoszenia dla odpoczynku i opuszczania podczas pracy.

Pamiętaj:

-  długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej powinno być przeplatane aktywnością ruchową (co 30 do 60 minut) należy zmienić pozycję ciała, wstać lub przejść parę kroków),

-  dziecko nie powinno siedzieć na krześle ze stopą pod pośladkami, z nieprawidłowo ustawioną miednicą, z głową wysuniętą w przód,

- konsekwentnie należy upominać dziecko, aby się nie garbiło i nie przybierało przekrzywionych pozycji,

-    podczas zabaw na podłodze najkorzystniejsze jest siedzenie w siadzie skrzyżnym lub nogami prostymi w rozkroku. Niedopuszczalny jest siad między nogami z rozwartymi na zewnątrz podudziami i stopami – siad "W",

-   do siedzenia dobrze jest zastosować ergonomiczne krzesło, fotel lub piłkę, która zmusza mięśnie posturalne do ciągłej pracy w celu utrzymania równowagi.

 

KUKUŁKA

       Siadamy razem z dzieckiem w siadzie skrzyżnym („po turecku”), z rękami ułożonymi  w „skrzydełka,” czyli dłońmi uniesionymi na wysokość barków, zgiętymi łokciami i ściągniętymi łopatkami. Pod pupę podkładamy poduszkę lub złożony koc tak, żeby pośladki były na wysokości kolan. Pilnujemy, by plecy były cały czas proste. Na umówiony sygnał, zaczynamy udawać kukułki wychodzące z zegara. Mówiąc „kuku”, wysuwamy głowę do przodu, a następnie maksymalnie ją cofamy. Ruch wykonujemy samą głową, tułów powinien zostać nieruchomy. Należy zwrócić uwagę, aby głowa pozostawała dłużej w pozycji cofniętej oraz by przez całe ćwiczenie była ustawiona prosto.

       W tym ćwiczeniu wyrabiamy nawyk prawidłowego ustawienia głowy, dbamy o fizjologiczne wygięcie kręgosłupa szyjnego oraz wzmacniamy mięśnie ściągające łopatki.

 

SKRADAJĄCY SIĘ KOTEK

       Ustawiamy się w pozycji klęku podpartego, ze zgiętymi łokciami. Palce rąk skierowane są do wewnątrz, klatka piersiowa oraz głowa trzymane są nisko nad podłogą. Na umówiony sygnał zaczynamy skradać się jak kotek: najpierw przenosimy ręce, a następnie przyciągamy jedną nogę do przodu a drugą – wyprostowaną zostawiamy z tyłu.

       W tym ćwiczeniu głównie odciążamy kręgosłup od osiowego obciążenia, rozciągamy mięśnie biodrowo-lędźwiowe oraz wzmacniamy mięśnie ściągające łopatki.

 

RAKI

       Przyjmujemy pozycję „raka” – ustawiamy się w podporze tyłem, z palcami dłoni skierowanymi w stronę stóp, z ugiętymi nogami oraz z wysoko uniesionymi biodrami (najlepiej na wysokości kolan). W ten sposób poruszamy się zarówno w przód, jak i w tył. Możemy modyfikować tą zabawę organizując wyścig raków lub grając w „rakową piłkę nożną”. Należy zwrócić uwagę, by podczas zabawy biodra dziecka uniesione były na wysokość kolan a barki nie wysuwały się do przodu.

       W tym ćwiczeniu odciążamy kręgosłup od osiowego obciążenia, rozciągamy mięśnie piersiowe oraz wzmacniamy mięśnie pośladkowe, mięśnie ściągające łopatki i mięśnie prostownika grzbietu w odcinku piersiowym.

 

Nauczyciele świetlicy – M. Hojło, M. Osiecka, D. Pstrowska

 

 

 

 

 

UWAGA !!!

W związku z epidemią koronawirusa zakazuję wstępu na teren Zespołu Szkolno – Przedszkolnego osobom postronnym i niebędącym jego pracownikami.

Zakaz dotyczy w szczególności obiektów sportowych i placów zabaw

 

Wlaźlak – Szał –

dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miękini

                                           
Drodzy Rodzice,


Dzisiaj chciałabym Państwa prosić o zwrócenie szczególnej uwagi na to w jaki sposób Dzieci  realizują naukę zdalną, jak siedzą, jak długo nieprzerwanie śledzą ekran monitora, czy używają słuchawek…


Co do tego wszystkiego ma logopeda?


Logopeda zajmuje się mową, o tym wiedzą wszyscy. Jednak, aby u dziecka dobrze mogła rozwijać się mowa to potrzebny jest dobry wzrok, słuch, a także sprawne ciało. Dziecko, które ma słabe mięśnie np. mięśnie brzucha czy obręczy barkowej to często również pacjent gabinetu logopedycznego.


Sytuacja wymusiła na Uczniach spędzanie większej ilości czasu przy komputerze, zdalne lekcje pewnie niektórych bardzo cieszą. My jako Rodzice  nie mamy już możliwości, by całkowicie ograniczyć dostęp do urządzeń elektronicznych. Dla naszego bezpieczeństwa dobrze jest zapobiegać powstaniu nawyku, który może pozostać na długo po tym jak skończy się ten trudny czas. Nie mamy też pewności jak długo przyjdzie nam funkcjonować w obecnej rzeczywistości. A do rzeczywistości wirtualnej nagle przenieśli się nie tylko nastolatkowie, ale też edukacja wczesnoszkolna, a nawet przedszkolaki i co, szczególnie mnie niepokoi Dzieci poniżej 3 roku życia.


Apeluję oczywiście o rozwagę jeśli chodzi o ilość czasu przy komputerze (nawet jeśli w przypadku starszych uczniów tego czasu jest bardzo dużo to zadbajmy o to by maksymalnie co 45 minut Dziecko robiło sobie przerwę, co najmniej 5 minutową –oko narażone na długotrwały kontakt z ekranem monitora wysusza się, poza tym patrzy na jeden wymiar –z bliska, może powstawać wada wzroku, w przypadku starszych Dzieci polecam używanie dostępnych w aptekach bez recepty kropli tzw. „sztucznych łez”), proszę, aby Dzieci używały komputera siedząc przy biurku, a nie np. leżąc. Układając się na kanapie z laptopem na brzuchu zwykle głowa jest odchylona do przodu lub nadmiernie odgięta do tyłu, prowadzi to do napięć w górnych partiach ciała. W zależności od pozycji może to spowodować asymetrię co poza skrzywieniami kręgosłupa może wywołać deformacje aparatu artykulacyjnego. Pamiętajmy, że Dzieci cały czas rosną, więc nie możemy uznać, że skoro do 12 roku życia nie było żadnych trudności to nie mają szans się one pojawić. Podczas siedzenia przy biurku nogi powinny dotykać podłoża, a stopy w całości być przyklejone do podłoża. Ta sama zasada obowiązuje podczas spożywania posiłków przy stole. Należy także z umiarem używać słuchawek. Zbyt długie lub zbyt głośne słuchanie np. muzyki, poważnie nadwyręża nasz słuch. Najlepiej też nie używać słuchawek wkładanych do ucha i całkowicie z nich zrezygnować, co najmniej do końca edukacji wczesnoszkolnej.


I jeszcze jedno! Nie zapominajmy zaopatrzyć Dziecko w wodę –zawsze przed rozpoczęciem aktywności umysłowej Dziecko powinno wypić szklankę wody. Mózg wyjątkowo nie lubi odwodnienia, a nieodpowiednio zaopatrzony w ten płyn zaczyna się buntować, co skutkuje trudnościami z koncentracją. O jedzeniu będzie w innej wiadomości, więc dzisiaj tylko apel o ograniczenie zapasów żywności przetworzonej oraz napojów z dużą zawartością cukru. Zwróćmy uwagę na te aspekty, aby nasze Dzieci cieszyły się zdrowiem i dobrą sprawnością przez wiele lat.
Życzę Państwu dużo zdrowia i cierpliwości do przetrwania tego trudnego czasu,

Logopeda Beata Kuca

Drodzy Rodzice,


 dwa tygodnie w domu ze swoimi pociechami to długi czas, w którym pomysły na zabawę mogą się wyczerpać. Przesyłam kilka inspiracji do zabaw sensorycznych, które nie tylko będą rozwijały mózg Waszego dziecka, ale także sprawią, że jako rodzice zyskacie przynajmniej jedną godzinę na to, aby spokojnie napić się kawy i zrelaksować. A jak powszechnie wiadomo, szczęśliwy i spokojny rodzic to pogodne i zadowolone dziecko! Większość składników na masy sensoryczne każdy z Państwa powinien znaleźć w swoich zapasach w domu. Warto przygotować dużą miskę i rozłożyć na podłodze jakąś folię dla zabezpieczenia (będzie później mniej sprzątania).


 1) Ciecz Newtonowska (Składniki: mąka ziemniaczana, zimna woda w proporcjach 2:1 z przewagą mąki)- szybkie wkładanie ręki do cieczy powoduje opór, kiedy chwycimy ją w dłonie i zgnieciemy powinna powstać kulka, kiedy rozluźnimy palce kulka powinna przelewać się przez palce. Ciecz Newtonowska ma właściwości bagna, włożenie przedmiotów do niej i szarpanie za nie powoduje, że ciecz jeszcze bardziej je trzyma, wyciągnąć przedmioty można tylko wykonując powolne ruchy.


 2) Piankolina lub Domowy Śnieg (Składniki: Pianka do golenia, mąka ziemniaczana, proporcje zależą niestety od właściwości pianki do golenia, trzeba stopniowo dodawać mąkę i sprawdzać lepkość)- z takiej masy można lepić bałwana, kulki śniegowe, używać foremek do piasku, pod naciskiem masa powinna się kruszyć i rozpadać tak, jak śnieg.


 3) Domowy piasek kinetyczny (Składniki: 4 szkl. mąki kukurydzianej lub pszennej, 0.5szkl. Oliwki dla dzieci ewentualnie oleju)- z piasku można tworzyć budowle, rysować w nim palcami, lepić piaskowe kule,ugniatać go,  bawić się foremkami, przesypywać go do różnych naczyń.


 4) Domowa ciastolina/pucholina (Składniki na masę nr 1: 8 łyżek mąki ziemniaczanej, 5 łyżek balsamu do ciała; Składniki na masę nr 2: 8 łyżek mąki ziemniaczanej, 5 łyżek żelu pod prysznic, ewentualnie barwnik spożywczy)- taka ciastolina jest puszysta, ale przypomina swoimi właściwościami nieco inteligentną plastelinę lub masę typu slime. Można ją rozrywać, ale powinna być też rozciągliwa.
 
Życzę udanej zabawy i pozdrawiam,
Małgorzata Bielat-Nowacka - psycholog
 
 
 

                                                                                                                                            

Drodzy Rodzice,

W związku z aktualną sytuacją panującą w kraju i na świecie oraz zaleceniem zdalnego nauczania chciałabym Państwa poinformować, że w okresie od 25.03 do 10.04.2020 r. zajęcia logopedyczne będą realizowane w następujący sposób: do dnia przewidzianego na zajęcia ze mną (poniżej przypominam harmonogram) do godz. 9.00 otrzymacie Państwo propozycję ćwiczeń lub zabawy z Dzieckiem albo kartę pracy/grę utrwalającą ćwiczony zakres. W miarę możliwości sprzętowych bardzo proszę o realizację materiału. Macie Państwo na to cały tydzień, więc możecie dostosować porę ćwiczeń do swojego planu tygodnia. W przypadku utrwalania głosek proszę znaleźć choć 5 minut 4-5 razy w tygodniu, systematyczność jest ciągle tak samo ważna.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości można się ze mną kontaktować na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a także poprzez komunikator Messenger (login: Beata Kuca - neurologopeda kliniczny). Oczywiście można także kontaktować się przez mobiDziennik, jednak z wiadomych względów (obciążenie systemu spowodowane intensywnym użytkowaniem) proponuję alternatywne formy. W razie potrzeby rozmowy (preferowana forma to Messenger, jeżeli ktoś nie ma dostępu proszę napisać e-mail, znajdziemy inne rozwiązanie) uprzejmie proszę, aby wcześniej napisać wiadomość, abyśmy mogli wspólnie ustalić termin. Rozumiem trudności bieżącej sytuacji, więc w razie potrzeby możemy kontaktować się w innych dniach i godzinach niż wyznaczony dotąd czas konsultacji. Na podanym powyżej profilu portalu Facebook zamieszczam także propozycje zabaw ogólnorozwojowych –jeżeli ktoś ma ochotę zapraszam do korzystania.

Życzę Państwu oraz Dzieciom dużo zdrowia i wierzę, że będzie nam dane możliwie szybko wrócić do tradycyjnych spotkań.

Logopeda Beata Kuca

 

 

Zajęcia z logopedą - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Miękini:

Środa: Publiczne Przedszkole; grupy: Jeżyki, Pszczółki, Słoneczka, Stokrotki, Smerfy

Czwartek: Szkoła Podstawowa; klasy: Ia, Ib, Ic, IVa, IVb, Vd

Piątek: Publiczne Przedszkole; grupy: Krasnale, Groszki, Biedronki, Chmurki

Poczytaj mi mamo!

Biblioteka zamknięta? To nie problem. Zajrzyj na stronę https://lektury.gov.pl/

Polecam !

Baśnie Andersena

Syrena    autor: Hans Christian Andersen

Baśń opowiada historię syreny, która zachwyciła się ludźmi do tego stopnia, że zapragnęła być taka jak oni.

Po osiągnięciu pełnoletniości syrena zaczęła opuszczać podwodne królestwo i śpiewać na powierzchni. Pewnego razu była świadkiem katastrofy morskiej, z której udało się jej ocalić księcia, którego pokochała.. Dowiedziała się również, że miłość do człowieka może dać jej nieśmiertelną duszę. Podjęła więc szereg wyzwań, mających pomóc jej w osiągnięciu celu. Baśń to przede wszystkim opowieść o poświęceniu, miłości i dążeniu do najwyższej formy istnienia duchowego” https://lektury.gov.pl/lektura/syrena

 

Krasnoludek autor: Hans Christian Andersen

“Krasnoludek, jest dobrym duchem domu, w którym mieszkają bogaty kupiec i ubogi student. W utworze zostaje poruszony problem tego, czym jest poezja i kto może ją zrozumieć.

Krasnoludek pyta o zdanie drewnianej beczki i kilku innych przedmiotów, ale dopiero gdy widzi studenta przeżywającego poezję całym sercem, odnajduje jej piękno.” https://lektury.gov.pl/lektura/krasnoludek

 Królowa Śniegu  autor: Hans Christian Andersen

„Baśń opowiada historię przyjaźni dwójki dzieci, Gerdy i Kaja, i nieszczęścia, z którym przyszło im się zmierzyć.

Pewnego razu podczas wspólnej zabawy do oka i serca chłopca dostały się okruchy szkła ze zwierciadła czarnoksiężnika. Kaj stał się złym, zimnym chłopcem i niedługo później został porwany przez Królową śniegu. Mała Gerda wyrusza w podróż, by uratować ukochanego przyjaciela.

Królowa śniegu to baśń, pokazująca potęgę miłości, która potrafi zwyciężyć nawet w trudnej sytuacji”. https://lektury.gov.pl/lektura/krolowa-sniegu

 

 

Opracowała na podstawie  https://lektury.gov.pl/

Alicja Skoczylas – nauczyciel bibliotekarz

 

Szanowni Państwo,

W związku z dynamicznie rosnącym zagrożeniem epidemiologicznym informujemy, że

od 18 marca 2020r., aż do odwołania  sekretariat szkoły zostaje zamknięty  dla osobistej obsługi interesantów.

Proszę o załatwianie spraw telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej:

TELEFON: 71 736 00 71

SEKRETARIAT: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

DYREKTOR: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informuję jednocześnie, że karty zapisu do przedszkola czy karty zapisu do szkoły w wersji papierowej można składać w przedsionku szkoły (wejście od sekretariatu/przedszkola),  wrzucając je do przygotowanej, opisanej skrzynki podawczej.

Zachęcam też do wysyłania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej na wyżej podane adresy e – mailowe.

 

Z poważaniem,

Wlaźlak – Szał – dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miękini