default_mobilelogo

Świadomość ciała jest kluczowa podczas ćwiczeń artykulacyjnych. Właśnie z tego powodu Kazik i Volodia z grupy Stokrotki na zajęciach logopedycznych odkrywali tajemnice swoich buzi. Zdobyte doświadczenia przenieśli na papier i powstało takie piękne dzieło.



Z okazji Europejskiego Dnia Logopedy, obchodzonego 06.03 w naszym przedszkolu w dniach 10 i 11.03.2021 r. odbył się finał konkursu logopedycznego pt. „Pięknie mówię”.

W konkursie wzięło udział 51 uczestników, w każdej grupie odbyło się prawdziwe święto wyraźnej polskiej mowy. Zapraszamy do galerii zdjęć z tego wydarzenia.

,,Ósmy marca, gdy nadejdzie

przez jeden dzień cały,

nie dokuczaj tym kobietom

dużym ani małym.

Małym, jeśli umiesz, zaśpiewaj piosenkę,

a tym dużym przynieś kwiatek

i ucałuj w rękę."

 

 

   8 MARCA    to wyjątkowy dzień w roku. Wtedy swoje święto obchodzą wszystkie kobiety, zarówno te duże, jak i te małe. 

W tym szczególnym dniu chłopcy w Nutkach składali życzenia dziewczynkom i swoim paniom. Nie obyło się bez słodkiego poczęstunku i drobnych upominków Z dziewczęcych buź, uśmiech nie schodził przez calutki dzień, a chłopcy zachowywali się jak prawdziwi gentelmani, byli przemili, uczynni i sympatyczni:)

Dziękujemy  za piękne życzenia,
kwiaty i promienny uśmiech...



4 kwietnia 2021 r. sala  grupy Groszków zamieniła się w  wybieg dla modelek i modeli .  Do pokazu na  wiosenny strój przystąpiło 18 dzieci. Stroje jakie przygotowały dzieci, wraz ze swoimi rodzicami, były bardzo kolorowe, wesołe i oczywiście wiosenne. Mali modele  przy muzyce odważnie i stanowczym krokiem przechodzili  po wybiegu.  Można było zobaczyć strój wieczorowo-wizytowy, postaci  z bajek, codzienny, do pracy, do joggingu ,  na motor.   Pokaz mody,  to  świetna zabawa. Gratulujemy pomysłowości i oryginalności projektantom mody.

Rozwijamy mowę i wzmacniamy aparat artykulacyjny na różne sposoby. Zapraszamy serdecznie do galerii.

Żabki ćwiczyły swoje buzie i rozwijały komunikację podczas zajęć z logopedą. Fruwające motylki i kroczące bociany wypełniły salę - doskonale się bawiliśmy. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z zajęć.

Kosmos  inspiracja do pobudzenia wyobraźni, która tak jak on, może być nieograniczona.

W ostatnim tygodniu lutego  br.  dzieci w wybranych grupach  rozmawiały   o Kosmosie. Podczas zajęć dzieci pogłębiły swoją  wiedzę o wiadomości dotyczące układu słonecznego, poznały  nazwy poszczególnych planet, a następnie wyruszyły w wirtualną podróż na Marsa! Udało im  się to dzięki własnoręcznie zrobionym rakietom.

Podróżując rakietą w stronę odległej planety obserwowaliśmy z kosmosu Ziemię, miasta wyglądające  jak małe światełka, a w przestrzeni pozaziemskiej podziwialiśmy meteory i sondy kosmiczne.

Przeprowadzone  zajęcia to wspaniała zabawa połączona ze zdobywaniem wiedzy na temat wszechświata.

W dniach od 15.02. do 19.02. dzieci z  grupy Groszki , Krasnale, Żabki przeniosły się do przeszłości, gdzie były  dinozaury, wulkany,   Jaskiniowcy, skamieniałości i  czarny węgiel.

 Oglądając  obrazki   prehistorycznych gadów zastanawiały się dlaczego dinozaury wyginęły …?  Robiły wulkan z masy solnej, sody i octu. Dowiedziały się skąd wziął się węgiel i jaki on jest oraz dlaczego dawno temu ludzie mieszkali w jaskini.

  Wspólnie z paniami  stworzyli w swoich   salach wystawy  zrobionych z masy solnej i pokolorowanych obrazków   dinozaurów. Oprócz najbardziej znanego Tyranozaura, na wystawie zagościło wiele innych znanych i mniej znanych gadów prehistorycznych.  Można było zobaczyć tarbozaury, dromeozaury, gigantozaury, dilofozaury. Dzieci poznały i dowiedziały się co to są  drapieżniki i roślinożercy.

Przeniesienie się w przeszłość było  nie tylko ciekawą lekcją, ale też niezwykłą przygodą .

Są puszyste, mięciutkie, mruczą, miauczą, łaszą się.

 Są rasowce, salonowce, dachowce, bywają też bezdomne.

Kto? Oczywiście KOTY.
W środę, 17 lutego w naszym przedszkolu,

dzieci z grupy Żabki obchodziły nietypowe święto – Światowy Dzień Kota.

 

17 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kota. W tym dniu przedszkolaki upodobniły się do swoich czworonożnych przyjaciół dorysowując sobie wąsy i uszy oraz zakładając opaski z kocią podobizną. Następnie dzieci oglądały ilustracje przedstawiające różne rasy kotów,

zapoznawały się z kocimi obyczajami oraz sposobami pielęgnacji kotów. Były też wesołe „kocie zabawy”, takie jak: koci spacerek, zabawy ruchowe przy piosenkach o kotach. Dzieci wykonywały także różnorodne zadania, takie jak: nawijanie kłębka wełny, naśladowanie kocich zachowań, czy też układanie wyrazu - ,,kot” z rozsypanki literowej. Podczas tych wesołych zabaw nie zapomnieliśmy, że jednym z celów tego święta było podkreślenie znaczenia roli kotów w życiu człowieka oraz uwrażliwienie i zwrócenie uwagi na los porzuconych i bezdomnych zwierząt.

Karnawał to miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą, gdzie ważnym elementem tego okresu są bale. Bal karnawałowy dla przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni.

9 lutego w naszym przedszkolu odbył się Bal karnawałowy. Nauczycielki przedszkola dołożyły wszelkich starań, by wystrój sal wprowadził dzieci w radosny, bajkowy nastrój oraz zachęcał do wesołej zabawy.

Tego dnia już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, w salach przedszkolnych można było spotkać wróżki, księżniczki, rycerzy, piratów, policjantów, strażaków...

Nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno.

Dzieci świetnie się bawiły uczestnicząc wspólnie ze swoimi paniami w tańcach

Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów.


„Był sobie mały, tłuściutki pączek.

Był okrąglutki i nie miał rączek.

Z wierzchu miał piękną, chrupiącą skórkę,

A w środku dziurkę na konfiturkę.”    

W tym roku Tłusty Czwartek obchodziliśmy 11 lutego. Najważniejszym akcentem tego święta są pączki. Oczywiście nie odbyło się bez ich degustacji w naszym przedszkolu. Wszyscy zajadali się słodkimi pysznościami. Była to okazja do świetnej zabawy, ale także do przypomnienia i kultywowania naszych Narodowych tradycji oraz zwyczajów.

Dokumenty do pobrania:

Regulamin

Karta zapisu

Oświadczenie

 

„Dziś dla Babci słońce mamy

i całuski dla Dziadziusia,

dziś życzenia wnuczek składa

 i piosenki śpiewa wnusia…”

Babcie i Dziadkowie zajmują szczególne miejsce w serduszku małego dziecka

 i są bardzo ważnymi osobami w jego życiu.

Dzień Babci i Dziadka zawsze obchodzimy w naszym Przedszkolu bardzo uroczyście.

W tym roku koronawirus nie pozwolił na spotkanie z seniorami w przedszkolu, ale dzieci nie zapomniały o uczczeniu ich święta.

Przygotowały z pomocą nauczycieli laurki z życzeniami i upominki.

Kochanym Babciom i Drogim Dziadkom życzymy samych pięknych chwil w życiu

i tego aby żyli nam 100 Lat a nawet dłużej.

 

 

    

Groszki



Nutki

 

 


Rodzice i opiekunowie dzieci będących w wieku przedszkolnym mogą na wiele sposobów wspomagać je w osiąganiu dojrzałości szkolnej. Podstawą do rozwijania funkcji poznawczych jest prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka. Kluczowe w tym przypadku jest zaspokajanie potrzeb emocjonalnych, do których należą potrzeba bezwarunkowej miłości, akceptacji, oparcia, przynależności oraz zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa. W atmosferze spokoju, miłości i komfortu psychicznego rozwój dziecka w innych obszarach będzie efektywniejszy.

Aby zadbać o prawidłowy rozwój społeczny swojego dziecka,  należy mu umożliwić częste kontakty z rówieśnikami. Jako dorośli powinniśmy mieć na uwadze, aby prezentować swoją osobą zachowania takie, jakie chcielibyśmy widzieć u naszych dzieci w przyszłości, ponieważ dzieci najlepiej uczą się przez obserwację.

Aby rozwijać dojrzałość szkolną należy zachęcać dziecko do samodzielności w działaniach dostosowanych do wieku. Konieczne jest stopniowe wdrażanie przedszkolaka do podejmowania stałych obowiązków domowych, np. utrzymanie porządku na półce z zabawkami lub w pokoju. Dzięki temu rozwijamy u dziecka poczucie sprawczości, odpowiedzialność i oczywiście samodzielność.

Wspomagając rozwój intelektualny przedszkolaka powinniśmy być świadomi tego, że jego myślenie jest w znacznym stopniu uzależnione od mowy. Od najmłodszych lat warto dużo rozmawiać z naszymi dziećmi, opowiadać im bajki, opisywać i tłumaczyć to, co się dzieje wokół nas oraz zadawać pytania i odpowiadać na nie. Doskonałym ćwiczeniem na rozumowanie dziecka może być układanie historyjek obrazkowych i znajdowanie związków przyczynowo-skutkowych w tych historyjkach.

Do nauki pisania, która jest jedną z najważniejszych umiejętności w szkole niezbędna jest sprawność manualna. Nieprawidłowy sposób trzymania ołówka, czy nieumiejętnie rysowanie szlaczków oraz linii poziomych, pionowych i ukośnych mają negatywny wpływ na nabycie tej umiejętności. Należy pamiętać o ćwiczeniu motoryki małej już od najmłodszych lat przez zachęcanie dzieci do czynności samoobsługowych: do mycia, ubierania się, zapinania guzików, zapinania zamka i zawiązywania sznurowadeł. Inne zabawy manualne, które spodobają się maluchom to na przykład nawlekanie koralików, guzików lub makaronu na sznurek, malowanie rękami, wycinanie, lepienie z plasteliny, stemplowanie, ugniatanie kul z papieru, rysowanie i zabawa klamerkami. 

Kształtowanie się orientacji wzrokowo-przestrzennej jest procesem złożonym, który zajmuje lata. Dziecko powinno znać i rozumieć takie pojęcia jak: nad, pod, obok, z tyłu z przodu, wyżej, niżej, w środku, na prawo, na lewo zanim rozpocznie edukację w szkole. Orientacja w kierunkach i w przestrzeni przekłada się na orientację na kartce papieru, która jest niezbędna początkowo do nauki pisania i czytania, a następnie do nauki innych przedmiotów w szkole. Rozwijać orientację wzrokowo-przestrzenną można między innymi przez wspólne zabawy opierające się na określaniu położenia przedmiotów na biurku, w pokoju, pokazywaniu części ciała np. pokaż, gdzie masz prawe ucho lub rysowaniu według instrukcji.  

Percepcja wzrokowa czyli spostrzeganie wzrokowe także jest elementem warunkującym dobre przygotowanie przedszkolaka do dalszej nauki. Z percepcją wzrokową jest ściśle związana koordynacja wzrokowo-ruchowa, czyli zdolność zharmonizowania pracy oka z ruchami całego ciała lub którejś jego części. Nauka liter, czytania i pisania wymaga umiejętności rozróżniania skomplikowanych kształtów, porównywania ich oraz poprawnego odtwarzania. Warto doskonalić te funkcje stosując ćwiczenia takie jak: rysowanie po śladzie, szukanie różnic i podobieństw w obrazkach, układanie zgodnie ze wzorem, labirynty, układanie obrazka z rozsypanych elementów, kreślenie figur lub liter w powietrzu, dorysowywanie brakujących części w obrazku.

Percepcja słuchowa to umiejętność analizy, czyli wyodrębniania dźwięków, słów, sylab, głosek z wypowiedzianej mowy oraz syntezy, czyli łączenia pojedynczych głosek, sylab w słowa lub w zdania. Prawidłowa analiza i synteza słuchowa wyrazu i zdania stanowi niezbędny warunek do nabycia przez dziecko umiejętności czytania i pisania. Ćwiczenia rozwijające fe funkcje można wprowadzać już od najmłodszych lat przez zabawy w nasłuchiwanie tego, co się dzieje wokół nas, rozpoznawanie dźwięków z otoczenia, naśladowanie odgłosów zwierząt. Później można wprowadzić zabawy opierające się na wymyślaniu słów zaczynających lub kończących się na daną głoskę lub sylabę, poszukiwanie w otoczeniu przedmiotów zaczynających się na daną głoskę, dzielenie wyrazów na sylaby i składanie ich w całość, wymyślanie prostych rymowanek.

Kluczowym elementem efektywnej nauki nowych umiejętności jest chwalenie dziecka za włożony w pracę wysiłek, wyeksponowanie jego pracy, co ma pozytywny wpływ na motywację do podejmowania kolejnych, trudniejszych działań.

 

Źródła:

http://www.wolowpce.pl

 

Adriana Pacholczyk - psycholog

Podkategorie