default_mobilelogo

W tym roku dziewczynki  nie musiały długo czekać na swoje święto, bowiem 11 października, po raz pierwszy, obchodziliśmy „Międzynarodowy Dzień Dziewczynek”. Jest to święto, które  zostało ustanowione w 2011 roku przez  Zgromadzenie Ogólne ONZ. W tym dniu chłopcy z grupy Krasnale i Żabki stanęli na wysokości zadania i przez cały dzień, poprzez swoje zachowanie i dobre uczynki sprawiali swoim koleżankom radość. Były również  życzenia, upominki i wspólny poczęstunek oraz  zabawa, podczas której dziewczynki mogły poczuć się w tym dniu bardzo wyjątkowo.

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=288#sigProId98dba0f13d

Ostatni dzień września to wyjątkowe i wspaniałe chwile dla wszystkich chłopców, bowiem w tym dniu,  w naszym przedszkolu obchodziliśmy „Dzień Chłopaka”. Z tej okazji dziewczynki i panie złożyły chłopcom życzenia i  przygotowały specjalne medale  oraz wręczyły przygotowane przez rodziców prezenty . Był to dzień pełen wrażeń, radości i dobrej zabawy.

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=288#sigProId5ea1949b99

Jesień to czas zbiorów owoców, sady wypełnione są po brzegi bogactwem witamin i zachęcają do zjadania przepysznych zdrowych jabłek, dlatego Groszki, Nutki i Stokrotki 2 października 2020 r.   wybrały się na wycieczkę do Maciejowego Sadu  w Lutyni. Dzięki pani Ewelinie która oprowadziła nas i opowiedziała kilka ciekawostek na temat  różnych odmian jabłoni takich jak Golden,  Champion i Ligol  oraz  o owadach pożytecznych  zapylających kwiaty tj. pszczoły i murarki  dzieci poglębiły swoją wiedzę.  Przedszkolaki były zachwycone wieloma odmianami owoców i podziwiały dorodne jabłka mieniące się w blasku słonecznych promieni. Wszyscy uczestnicy wycieczki zostali obdarowani pachnącymi i soczystymi jabłkami, które  samodzielnie zrywali  z drzewa. Wycieczka do sadu była bardzo ciekawą lekcją przyrody i wywarła na dzieciach wiele pozytywnych emocji.

Po wizycie w wielkiej chłodni podziękowaliśmy za gościnę.


 Teraz już wiemy skąd biorą się jabłka w sklepie !


Dziękujemy Pani Ewelinie za umożliwienie dzieciom  poznania sadu, skosztowania pysznych jabłek i soku.

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=288#sigProIdb546e7019a

,,Każdy Przedszkolak dobrze wie, ze kiedy 20 września zbliża się, od najmłodszego, aż po starszaka, wszyscy świętują Dzień Przedszkolaka!”
    W grupie ,,Pszczółki” wesoło obchodziliśmy to przedszkolne święto, otrzymując medale wzorowego Przedszkolaka. Wszyscy bawiliśmy się znakomicie, a zadowolenie nie znikało z twarzy. Symbolem tego dnia stała się nie tylko beztroska zabawa, ale również piękne kwiaty, wykonane przez dzieci. 

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=288#sigProIdbab9d3ed43

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=288#sigProId73e331c6dc

Zapraszamy do udziału w projekcie czytelniczym dla dzieci.

Szczegółyn w załączniku (.pdf)

Dzieci korzystają z sieci już od najmłodszych lat. Dostęp do sieci to szansa dla młodego człowieka na rozwój, która może jednak okazać się zagrożeniem. Statystyki pokazują, że ponad 60% dzieci w wieku od 6 miesięcy do 6,5 lat używa urządzeń mobilnych takich jak tablet czy smartfon, w tym 25% z nich codziennie. Dlatego warto zadbać o to, aby dzieci mogły korzystać z zasobów Internetu w sposób bezpieczny.

Jak uchronić dzieci przed niepożądanymi treściami? Jak ustrzec je przed zagrożeniami w sieci? Przemoc, której dzieci doświadczają w Internecie jest w dużej mierze przedłużeniem konfliktów przeniesionych ze środowiska rówieśniczego.

Cyberprzemoc to zjawisko, które najczęściej dzieje się poza wiedzą rodziców. Może ono dotknąć każdego, zarówno najzdolniejszego ucznia, jak i tego, który na lekcjach radzi sobie nieco gorzej.

Aby dowiedzieć się więcej o cyberprzemocy i jej konsekwencjach, a także o tym jak chronić dzieci, zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem dla rodziców „Cyberprzemoc – włącz blokadę na nękanie”, który został opracowany wspólnie przez Ministerstwo Cyfryzacji i Akademię NASK w ramach kampanii „Nie zagub dziecka w sieci”.

O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK.
Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

 

Cyberprzemoc - włącz blokadę na nękanie (plik .pdf)

 

Informacje za: https://www.gov.pl/web/edukacja/cyberprzemoc--poradnik-dla-rodzicow

 

Dzień urodzin dla każdego dziecka jest dniem szczególnie ważnym. Jest to „Jego dzień”. To właśnie ten mały człowiek w tym dniu znajduje się w centrum uwagi. Jest najważniejszy. Urodziny w naszej grupie  to jedyna w swoim rodzaju wyprawa w świat przygody, która na długo pozostaje w pamięci dzieci. To bardzo ważne wydarzenie pełne niespodzianek i niezapomnianych przeżyć.

15 września 2020 r. dzieci z grupy Groszki, które miały urodziny podczas zdalnego nauczania obchodziły swoje  URODZINY.  Wyróżniały się pośród innych dzieci  barwnymi koronami na głowach. Najpierw wszyscy odśpiewali  tradycyjne STO LAT, później były zbiorowe życzenia. Następnie wręczanie upominków przygotowanych wcześniej dzięki pomocy i zaangażowaniu rodziców, a potem pamiątkowe fotografie.  Były też tańce, pląsy oraz zabawy przy muzyce. Ten dzień na długo pozostanie w pamięci dzieci.

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=288#sigProId80cd0dafd0

Rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. W przedszkolnych murach znów słychać liczne głosy Przedszkolaków. Ciągle w reżimie sanitarnym, ale już w większym gronie, każdego dnia odkrywamy nowe rzeczy. „Żabki” i „Krasnale” oswajają się z przedszkolem, „Groszki” i „Nutki” dużo śpiewają, ,,Pszczółki” zapoznawały się ostatnio z obrazem graficznym głoski ,,O”, „Słoneczka” konstruowały budowle,  „Stokrotki” wspominały wakacyjne przygody, „Chmurki” i „Smerfy” z dumą przejęły role „przedszkolnych starszaków” i z radością zdobywają nową wiedzę. „Chmurki” obchodziły 15-go września Międzynarodowy Dzień Kropki. Wszyscy korzystamy z pięknej pogody na przedszkolnym placu zabaw. We wrześniu odbyły się zebrania, trwają obserwacje i badania przesiewowe prowadzone przez psychologa, pedagoga i logopedę. Bardzo się cieszymy, że znów jesteśmy wszyscy w naszym przedszkolu.

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=288#sigProIdae88d21e3f

10 września 2020 r. dzieci z grupy Groszki z dumą  przedstawiały,  pokazywały i opowiadały koleżankom i kolegom z grupy  o swoich  pracach  plastycznych  wykonanych  podczas zdalnego nauczania. Na moment znikła trema, a w oczach dzieci pojawił się blask i satysfakcja, że  wszystkie oczy skierowane były na nich i to oni są w centrum uwagi. Gratuluję wszystkim pięknych prac.

Starania dzieci zostały nagrodzone drobnymi niespodziankami w formie bloków rysunkowych, zeszytów  i małej niespodzianki oraz wielkimi brawami i podziękowaniami za zaangażowanie.

Dziękuje również  wszystkim rodzicom za zangażowanie,  pomoc i współpracę. Bez Was dzieci nie miałyby o czy opowiadać.  Bardzo dziękuję  wychowawca gr. Groszki Ewa Hołyńska :).

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=288#sigProId9fb71b6f54

Wrocław 2020-09-14

 

Szanowni Państwo!

1 września rozpoczął się rok szkolny 2020/2021. Rok wyjątkowo trudny, stojący bowiem pod znakiem bezprecedensowego wyzwania jakim są zmagania z pandemią koronawirusa. Wróciliśmy do nauczania stacjonarnego, które jest bardziej efektywne, służy uspołecznieniu dzieci i młodzieży, zabezpiecza przed negatywnymi skutkami długotrwałej izolacji. Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom większości społeczeństwa, o czym bezspornie zaświadczają sondaże opinii publicznej. Postępujemy jak wiele innych krajów na świecie
i ogół państw Unii Europejskiej.

Po dwóch tygodniach nauki można pokusić się o pierwsze podsumowania i wnioski:

  1. Z radością informuję, że na dzień 14 września br. rano w naszym województwie nauczaniem zdalnym zostało objętych 4 jednostek oświaty, zaś nauczanie hybrydowe (częściowo stacjonarne, częściowo zdalne) odbywa się
    w 8 jednostkach. To zaledwie ułamek wszystkich szkół, przedszkoli i placówek tak publicznych jak i niepublicznych, których łącznie jest 2759.
  2. Dyrektorzy szkół, przedszkoli i placówek przygotowali i wprowadzili regulaminy funkcjonowania swoich jednostek w czasie pandemii koronawirusa. Regulaminy te uwzględniają specyfikę poszczególnych szkół, przedszkoli i placówek oraz lokalne uwarunkowania.
  3. Organy prowadzące, wśród których lwią część stanowią samorządy, odpowiednio wyposażyły i zabezpieczyły podległe sobie jednostki oświatowe. Prowadzenie jednostek oświatowych jest zadaniem własnym samorządów gminnych, powiatowych i wojewódzkich (gminy prowadzą przedszkola i szkoły podstawowe, powiaty placówki i szkoły ponadpodstawowe, województwa placówki i szkoły ponadpodstawowe o zasięgu wojewódzkim). Na ten cel mają zagwarantowane udziały w podatkach, zaś w ramach wsparcia z budżetu centralnego otrzymują
    z Ministerstwa Edukacji Narodowej subwencje (na uczniów oraz dzieci 6-letnie
    w „zerówkach” w szkołach i przedszkolach) oraz dotacje.
  4. Organom prowadzącym i dyrektorom pospieszyły z pomocą centralne władze państwowe i ich lokalne ekspozytury:
  • Główny Inspektor Sanitarny, Minister Zdrowia i Minister Edukacji Narodowej przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego przygotowali wytyczne dla dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek - w strefie zielonej, a także żółtej i czerwonej (w powiatach z większą liczbą zakażeń).
  • Ministerstwo Zdrowia przeznaczyło dla jednostek oświaty 4 mln litrów płynu dezynfekującego, 50 mln maseczek oraz 75 tys. termometrów bezdotykowych. W systematycznej dystrybucji pomagają Wojska Obrony Terytorialnej („terytorialsi”).
  • Przed rozpoczęciem roku szkolnego we wszystkich powiatach odbyły się spotkania dyrektorów szkół z przedstawicielami Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych.
  • Każdy dyrektor otrzymał specjalny numer telefonu („gorącą linię”) umożliwiający szybki kontakt z pracownikiem Sanepidu.
  • W dniu 24 sierpnia br. skierowałem do dyrektorów list zawierający ważne informacje, sugestie i praktyczne podpowiedzi.
  • Kuratorium Oświaty przygotowało elektroniczny formularz, za pośrednictwem którego dyrektorzy mogą kierować pytania do Kuratorium Oświaty oraz właściwych czyli Państwowych Powiatowych Inspektorów Sanitarnych (od ich opinii zależy przejście jednostki oświatowej na tryb nauczania hybrydowego lub zdalnego).
  • Wizytatorzy Kuratorium Oświaty w swoich rejonach wizytacyjnych służą dyrektorom radą i pomocą, ważne informacje są rozsyłane elektronicznie do szkół, przedszkoli i placówek oraz umieszczane na stronie internetowej www.kuratorium.wroclaw.pl
  1. To, że sytuacja jest pod kontrolą i prawie 100% jednostek oświatowych pracuje stacjonarnie nie może skłaniać do popadania w euforię i huraoptymizm. Walka
    z koronawirusem będzie trwała przez najbliższe miesiące, zaś sezon jesienno-zimowy tradycyjnie obfitujący w przeziębienia i zachorowania na grypę może przynieść także przyrost zakażeń koronawirusem, a tym samym wzrost liczby jednostek oświatowych objętych nauczaniem hybrydowym bądź zdalnym. Zapewniam, że działania osób oraz instytucji odpowiedzialnych za zdrowie
    i bezpieczeństwo w szkołach, przedszkolach i placówkach będą szybkie
    i adekwatne do sytuacji.
  2. Dziś jesteśmy dużo lepiej przygotowani do nauczania zdalnego niż kilka miesięcy temu:
  • Nauczycielom przybyło wiedzy i praktycznych umiejętności. Mają oni możliwość uczestnictwa w kursach i szkoleniach jak efektywnie uczyć na odległość. Informacje o takich nieodpłatnych (w tym finansowanych
    z funduszy unijnych) formach podnoszenia kwalifikacji są umieszczane na stronie MEN wwww.men.gov.pl i Kuratorium Oświaty we Wrocławiu www.kuratorium.wroclaw.pl oraz rozsyłane do szkół, przedszkoli
    i placówek. W podobny sposób do nauczycieli docierają informatory jak uczyć na odległość oraz poradniki dobrych praktyk w zdalnym nauczaniu.
  • Zwiększyła się ilość komputerowego sprzętu. Ministerstwo Cyfryzacji przeznaczyło jeszcze w r. szk. 2019/2020 kwotę 367 mln. zł na zakup komputerów, laptopów i tabletów do szkół w całym kraju, na początku
    szk. 2020/2021 trafi do szkół kolejnych 40 tys. laptopów. Zakupów
    z własnych środków dokonują też organy prowadzące oraz fundacje
    i stowarzyszenia wspierające szkoły.
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej jeszcze wiosną br. uruchomiło platformę edukacyjną e-podręczniki.pl. Umożliwia ona bezpłatne prowadzenie zajęć on-line, zawiera cenne materiały dydaktyczne, jest systematycznie wzbogacana. Niektóre samorządy uruchomiły własne platformy cyfrowe do zdalnego nauczania.
  1. Wszystkim instytucjom i osobom - z dyrektorami szkół, przedszkoli i placówek na czele - dzięki którym w jednostkach oświatowych w naszym województwie jest bezpiecznie należy się serdeczne podziękowanie i szacunek. Bardzo, ale to bardzo dziękuję!

 

Szanowni Państwo!

Bardzo proszę o zrozumienie dla rygorów sanitarnych i zasad wprowadzonych przez dyrektorów w szkołach, przedszkolach i placówkach. Proszę, abyście Państwo je respektowali, a do ich przestrzegania i stosowania motywowali swoje pociechy. Regulaminy obowiązujące w szkołach w czasie pandemii koronawirusa mogą być modyfikowane. Państwa wnioski i postulaty czy to indywidualne, czy formułowane przez Radę Rodziców
i Radę Szkoły (społeczny organ złożony w równych częściach z uczniów, nauczycieli
i rodziców; działa w niektórych szkołach na Dolnym Śląsku) bez wątpienia zostaną wzięte pod uwagę przez dyrektorów.

Proszę o konsekwencję i wytrwałość w stosowaniu się do zasad sanitarnych
(w szczególności częste mycie i dezynfekowanie rąk; zachowywanie dystansu tam, gdzie jest to możliwe; noszenie maseczek i przyłbic, tam gdzie jest to zalecane). Bezcenna i niezbędna jest odpowiedzialność za siebie i innych (gdy jestem chory - kontaktuję się telefonicznie
z lekarzem, nie idę do pracy; kiedy mam dziecko chore - kontaktuję się telefonicznie
z lekarzem, nie wysyłam dziecka do przedszkola, szkoły, placówki).

Zachęcam do odwiedzania stron internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej
i Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, strony te są bogatym źródłem aktualnych
i wiarygodnych informacji, dostarczają zainteresowanym użytecznej wiedzy. W ważnych sprawach i z problemami, które z różnych powodów nie są rozwiązywane w szkole, przedszkolu czy placówce, proszę o kontakt z pracownikami Kuratorium Oświaty zarówno we Wrocławiu, jak i w Delegaturach Kuratorium w Jeleniej Górze, Legnicy i Wałbrzychu.
Z powodu pandemii koronawirusa preferowany jest kontakt telefoniczny i e-mailowy.

Jestem święcie przekonany, że jako jedna wielka oświatowa rodzina podołamy wyzwaniu, zdamy egzamin z solidarności, odpowiedzialności i dyscypliny. W tych trudnych chwilach wspierając się - bądźmy razem!

 

Z życzeniami zdrowia i wyrazami szacunku

Roman Kowalczyk

Dolnośląski Kurator Oświaty

Szanowni Państwo,

informuję, że Prezydium Rady Rodziców (przedszkola i szkoły) podjęło w czerwcu decyzję o przedłużeniu umowy z ubezpieczycielem - Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group – który w roku szkolnym 2019/2020 ubezpieczał dzieci z Publicznego Przedszkola im. Orła Białego i uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Miękini.

W związku z sytuacją epidemiczna w kraju mogą Państwo w tym roku szkolnym zawrzeć z firmą ubezpieczeniową umowę online.

Tak też, w razie Państwa chęci ubezpieczenia dziecka w tym towarzystwie ubezpieczeniowym, będą dokonywali Państwo płatności.

Umowa ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków dzieci i młodzieży szkolnej na terenie przedszkola/szkoły, jest dobrowolną umową ubezpieczenia. Umowa ta może być zawierana wyłącznie z woli rodziców.

 

Poniżej oraz w załączniku potrzebne informacje dla chętnych ubezpieczyć dziecko w Compensie:

Dla Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miękini został wygenerowany 1 kod aktywacyjny: 037589.

Przedszkole – 184/1044639

Szkoła Podstawowa 184/1044640

 

W razie pytań proszę kontaktować się z Panem Krzysztofem Juniewiczem – Dyrektorem Regionalnym OVB, tel. 500 501 816, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Compensa instrukcja.pdf

Compensa zakup polisy.pdf

 

Z poważaniem,

Wlaźlak – Szał – dyrektor Zespołu Szkolno –Przedszkolnego w Miękini

 


Przyjazdy autobusów

do Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miękini

 na rok szkolny 2020/2021

 

Autobus Nr 1

  • 6.45 Kadłub las, 6.50 Kadłub, 6.55 Źródła (klasy 5-8),
  • 7.15.Prężyce, 7.20 Lenartowice, 7.25 Księginice krzyżówka,

        7.30 Warzyna, 7.35 Księginice

Autobus Nr 2

  • 6.45 Głoska, 6.50 Głogi, 6.55 Gąsiorów, 7.03 Białków, 7.06 Łąkoszyce
  • 7.30 Lubiatów, 7.35 Zabór Wielki, 7.40 Klęka

Autobus Nr 3

  • 6.45 Mrozów II, 6.47 Mrozów I (klasa 5-8),
  • 7.05 Czerna, 7.08 Wilkostów, 7.10 Wojnowice
  • 7.35 Mrozów II, 7.37 Mrozów I (klasy 1-4 i Przedszkole)

Autobus Nr 4

  • 6.30 Krępice
  • 6.55 Kokorzyce II (krzyżówka), 7.00 Kokorzyce, 7.05 Żurawiniec,  7.07 Żurawiniec II
  • 7.35 Źródła (klasa 1-4) Przedszkole, 7.40 Błonie

 

Proszę o przybycie na 5 minut przed planowanym odjazdem autobusu!

Godziny odjazdu autobusu są orientacyjne i mogą ulec zmianie

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Odjazdy autobusów szkolnych

Dzieci 5,6 – letnie  odjeżdżają o 12.45

 

 

Autobus nr 1:

 

  11:40 Miękinia, 11.50 Kadłub, 12.00 Źródła , 12.05 Błonie,

 12:45 Miękinia, 12.55 Kadłub, 13.05 Źródła ,13.10 Błonie,

 13:40 Miękinia,13.50 Kadłub,  14.00 Źródła ,14.05 Błonie,

 14:40 Miękinia, 14.50 Kadłub, 15.00 Źródła, 15.05 Błonie,

 

 

Autobus nr 2:

 

11:40 Miękinia, 11.42 Klęka, 11.44 Zabór Wielki, 11.48 Lubiatów, 11.53 Głoska, 11.56 Głogi,
            12.01 Gąsiorów, 12.05 Księginice I, 12:07 Warzyna, 12.14 Białków, 12.18 Łąkoszyce

12:45 Miękinia,12.47 Klęka,  12.49 Zabór Wielki, 12.53 Lubiatów, 12.58 Głoska,13.01 Głogi,

         13.06 Gąsiorów,13.10 Księginice, 13:16 Warzyna,

13:40 Miękinia, , 13.42 Klęka, 13.44 Zabór Wielki, 13.48 Lubiatów, 13.53 Głoska, 13.56 Głogi,
            14.01 Gąsiorów, 14.05 Księginice, 14:07 Warzyna, 14.14 Białków, 14.18 Łąkoszyce

14:40 Miękinia, 14.42 Klęka,  14.45 Zabór Wielki, 14.48 Lubiatów, 14.53 Głoska,14.55 Głogi,

         15.00 Gąsiorów, 15.05 Księginice, 15:10 Warzyna, 15.15 Białków, 15.18 Łąkoszyce

 

 

Autobus nr 3:

 

11:40 Miękinia ,11.48 Mrozów I, 11.55 Wojnowice, 12.00 Wilkostów, 12.05 Czerna,

           12.10 Prężyce, 12.15 Lenartowice, 12.20 Księginice (krzyżówka)13

12:45 Miękinia, 12.53 Mrozów I, 13.00 Wojnowice, 13.05 Wilkostów,13.10 Czerna,

           13.15 Prężyce, 13.20 Lenartowice,13.25. Księginice (krzyżówka) , 13.25 Białków,

           13.30 Łąkoszyce
 13:40 Miękinia, 13.48 Mrozów I, 13.55 Wojnowice, 14.00 Wilkostów, 14.05 Czerna,
           14.10 Prężyce, 14.15 Lenartowice, 14.20 Księginice (krzyżówka),

14:40 Miękinia, 14.45 Mrozów I, 14.50 Wojnowice, 14.55 Wilkostów, 15.00 Czerna
           15.05 Prężyce, 15.10 Lenartowice,15.15 Księginice (krzyżówka)

 

 

Autobus nr 4

 

11:40 Miękinia, 11.50 Mrozów II, 11.52 Mrozów III, 11.54 Mrozów IV,

           11.55 Kokorzyce  (krzyżówka), 12.00 Krępice, 12.10 Kokorzyce, 12.15 Żurawiniec,

          12.18 Żurawiniec II

12:45 Miękinia, 12.55 Mrozów II, 12.57 Mrozów III, 13.00 Mrozów IV,

           13.01 Kokorzyce  (krzyżówka), 13.05 Krępice, 13.15 Kokorzyce, 13.20 Żurawiniec,

            13.23 Żurawiniec II

13:40 Miękinia, 13.50 Mrozów II, 13.52 Mrozów III, 13.54 Mrozów IV,

           13.55 Kokorzyce  (krzyżówka), 14.00 Krępice, 14.10 Kokorzyce, 14.15 Żurawiniec,

           14.18 Żurawiniec II

14:40 Miękinia, 14.50 Mrozów II, 14.52 Mrozów III, 14.55 Mrozów IV,

           15.00 Kokorzyce  (krzyżówka) 15.05 Krępice, 15.15 Kokorzyce, 15.20 Żurawiniec,

           15.23 Żurawiniec II

 

W drodze wyjątku, tj. w sytuacjach, gdy: ilość uczniów kończących zajęcia jest zbyt duża – (każdy  z uczniów musi mieć miejsce siedzące), kursy są łączone w wyniku wykorzystywania autobusów na wycieczki szkolne, awaria jednego z autobusów, autobus nr 4 zatrzymuje się również na przystanku Mrozów I

 

Warszawa, 28 sierpnia 2020 r.

 

 

 

 

Szanowni Państwo,

Dyrektorzy i Nauczyciele,

Drodzy Uczniowie i Rodzice,

 

wkrótce rozpoczniemy nowy rok szkolny 2020/2021. Po kilkumiesięcznej przerwie uczniowie i nauczyciele wrócą do szkół i swoich codziennych obowiązków. Decyzję o przywróceniu zajęć stacjonarnych podjęliśmy po wielu rozmowach i konsultacjach z ekspertami. Wspólnie ustaliliśmy, że edukacja, podobnie jak wiele innych dziedzin życia społecznego i gospodarczego, powinna funkcjonować w sposób zbliżony do tego sprzed pandemii. Powrót dzieci do stacjonarnej nauki w szkołach zaplanowała również zdecydowana większość państw europejskich.

 

 

Kształcenie na odległość nie zastąpi bezpośredniego kontaktu ucznia z nauczycielem, a najnowocześniejsze nawet technologie nie stworzą odpowiedniej przestrzeni do budowania trwałych relacji rówieśniczych. Przedłużająca się izolacja może w dalszej perspektywie przynieść wiele negatywnych skutków. Chodzi nie tylko o rozwój intelektualny i mniejszą efektywność procesu kształcenia na odległość, ale również o przygotowanie młodego człowieka do dorosłości, do życia w społeczeństwie, które w dużym stopniu kształtuje się w środowisku szkolnym.

 

Rozumiem obawy części rodziców i nauczycieli związane z powrotem do stacjonarnych zajęć w szkołach i placówkach oświatowych. Bezpieczeństwo uczniów, nauczycieli i innych pracowników oraz dyrektorów, a także rodziców – to nasz priorytet. Dlatego też przygotowaliśmy odpowiednie regulacje prawne, wytyczne i zalecenia, które w przypadku większego zagrożenia epidemicznego pozwolą na wprowadzenie adekwatnych do danej sytuacji działań i środków. Stworzyliśmy elastyczne rozwiązania, takie jak możliwość realizowania nauczania w trybie mieszanym lub zdalnym zarówno dla całej szkoły, jak i poszczególnych oddziałów. Umożliwiliśmy także dyrektorom wprowadzenie dodatkowych środków bezpieczeństwa na terenie danej placówki.

 

Stale współpracujemy z Ministerstwem Zdrowia oraz Głównym Inspektorem Sanitarnym i na bieżąco reagujemy na sytuację. Wspieramy dyrektorów i organy prowadzące w przygotowaniach do rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Umożliwiamy dyrektorom zamówienie maseczek i płynów do dezynfekcji na potrzeby szkół. Przekażemy szkołom również termometry bezdotykowe. Środki te będą bezpłatnie dostarczane przez Ministerstwo Zdrowia.

 

Wszystkim nam zależy na bezpiecznym powrocie dzieci do szkół. Chcemy, aby uczyły się one razem z rówieśnikami, przy wsparciu ze strony nauczycieli i dyrektorów. Jestem przekonany, że wspólne, odpowiedzialne działania ograniczą ryzyko oraz pozwolą na funkcjonowanie szkół i placówek w tradycyjnej formule.

 

 

Nowy rok szkolny to, obok kwestii związanych z bezpieczeństwem, także nowe wyzwania edukacyjne i kierunki działania. Chcemy, aby nauka w szkole rozwijała umiejętności, które pozwolą młodym ludziom mierzyć się z wyzwaniami współczesnego świata. Stąd nacisk na kształtowanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności u uczniów. Ważnym elementem edukacji powinno być także stałe rozwijanie kompetencji cyfrowych, w tym bezpieczne i efektywne korzystanie
z nowych technologii.

 

Szkoła odgrywa niezwykle istotną rolę w wychowaniu młodego człowieka – uczy szacunku do własnej kultury, historii i języka ojczystego. Rok 2020 to rok wielu rocznic historycznych ważnych dla kształtowania polskiej tożsamości narodowej i pamięci zbiorowej. W maju świętowaliśmy 100. rocznicę urodzin Papieża Jana Pawła II, a w sierpniu – 100. rocznicę zwycięskiej Bitwy Warszawskiej. Wkrótce obchody podpisania porozumień sierpniowych i powstania NSZZ „Solidarność”, a także kolejna rocznica wybuchu II wojny światowej. Znajomość tych wydarzeń jest kluczowa zarówno dla patriotycznego wychowania młodego pokolenia, jak również dla lepszego i pełniejszego zrozumienia procesów, które dzieją się współcześnie. Chciałbym, aby te rocznice znalazły należne im miejsce w toku edukacji.

 

Nie możemy zapomnieć o wychowaniu uczniów nie tylko na dobrych obywateli, ale i po prostu dobrych ludzi. Kształtowanie właściwej postawy moralnej młodego pokolenia Polaków to także bardzo ważne zadanie szkoły.

 

U progu nowego roku szkolnego życzę wszystkim, aby był on spokojny i bezpieczny, a także obfitował w sukcesy edukacyjne oraz wychowawcze. Jestem przekonany, że wytrwałość w nauce i konsekwentne rozwijanie swoich talentów pozwoli uczniom osiągnąć jak najlepsze wyniki w nauce i w czerwcu przyszłego roku z dumą odebrać szkolne świadectwa.

 

 

Z wyrazami szacunku

 

 

Dariusz Piontkowski

Minister Edukacji Narodowej

 
 
Drodzy Rodzice,
Zapraszamy serdecznie na zebrania grup:
 
Słoneczka 01.09.2020 r. (wtorek) godz. 17.15
Pszczółki 01.09.2020 r. (wtorek) godz. 17.15
Stokrotki 03.09.2020 r. (czwartek) godz. 17.15
Smerfy 07.09.2020 r. (poniedziałek) godz. 17.15
Chmurki 07.09.2020 r. (poniedziałek) godz. 17.15
Groszki 09.09.2020 r. (środa) godz. 17.15
Nutki 09.09.2020 r. (środa) godz. 17.15
 
Przypominamy o obowiązku noszenia maseczki oraz konieczności dezynfekcji rąk.
 
                                                                Wychowawcy

Podkategorie