default_mobilelogo

Obecna sytuacja nie jest łatwa zarówno dla rodziców jak i dla małych dzieci, które potrzebują ruchu i przestrzeni do zabawy, by zaspokoić swoje potrzeby rozwojowe. Okres wczesnego dzieciństwa to czas rozwoju wielu ważnych umiejętności. By przebiegał prawidłowo, istotne jest funkcjonowanie i stymulacja wielu obszarów rozwojowych.

Zabawy manualne

Zabawy manualne, rozwijające motorykę małą, mają wpływ na ogólny rozwój dziecka w tym także i mowy. Rozwijają mięśnie dłoni, ćwiczą koordynację, manipulację przedmiotami, a także planowanie motoryczne. Są to umiejętności bazowe do nabycia w przyszłości innych, bardziej złożonych jak np. pisanie. Podczas codziennych zabaw warto wykorzystać plastelinę, tworzyć masy plastyczne, nawlekać koraliki lub makaron na sznurek, malować palcami umoczonymi w farbie, tworzyć konstrukcje z klocków, włączyć dziecko do aktywności w kuchni- gotowanie, przesypywanie i dotykanie różnych produktów spożywczych to również świetna zabawa.

Zabawy ruchowe z dzieciństwa mamy i taty:)

  • Raz, dwa, trzy – baba Jaga patrzy - Jedna osoba to baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, baba Jaga patrzy”. W tym czasie dzieci szybko biegną w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.
  • Ciuciubabka - Dziecko, które jest ciuciubabką, stoi w środku koła z zawiązanymi oczami. Dziecko śpiewa znaną piosenkę, a ciuciubabka próbuje je złapać.
  • Kolory - Dziecko trzyma piłkę. Pozostałe osoby siadają w szeregu naprzeciw niego. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego, wymieniając przy tym różne kolory, łapią i odrzucają piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny!”. Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło „czarny!”.
  • Balonik - „Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę, no i... bach!”. To świetna zabawa, uwielbiana przez maluchy obojga płci.
  • Gra w klasy - Narysuj na chodniku kratki do gry w klasy i ponumeruj je do pięciu. Pokaż dziecku, jak rzucić kamyk, patyk na jedną z kratek. Zachęć malca do skakania po kratkach, aż znajdzie się na numerze, na który upadł rzucony przedmiot.
  • Jaś - Dwie osoby stojące naprzeciw siebie rzucają do siebie piłkę. Trzecia osoba ustawia się twarzą do rzucającego i próbuje przechwycić piłkę. Może to zrobić wtedy, gdy rzut będzie niecelny i piłka upadnie, lub gdy, podskakując wysoko, złapie ją. Kiedy „głupi Jaś” przechwyci piłkę, zamienia się miejscem z dzieckiem, które właśnie rzucało.
  • Celowanie - Ustawiamy na środku dużą piłkę lub inny przedmiot (np. duże wiaderko). Metr od niej rysujemy linię, na której stają rzucające osoby. Każde otrzymuje małą piłkę (można zrobić z papieru, gazety), którą stara się trafić w piłkę (lub do wiaderka). Po dwóch kolejkach staramy się zwiększyć odległość. Z piłką najlepiej bawić się na podwórku, ale można tez w domu, tylko trzeba uważać na żyrandole i przedmioty, które mogą niechcący ulec zniszczeniu:).
  • A może rower, rolki, hulajnoga, jeżeli dziecko jeszcze nie potrafi jeździć na rowerze lub rolkach, to być może okres pandemii okaże się dobrym czasem na naukę tych wspaniałych umiejętności.

Zabawy s³uchowe

W warunkach domowych można zorganizować wiele zabaw stymulujących percepcję słuchową, która ma ogromny wpływ na rozwój mowy dziecka. Spostrzeganie, różnicowanie oraz identyfikowanie dźwięków:

  • podczas pobytu w ogrodzie / na tarasie/ na balkonie– dziecko wsłuchuje się w otaczające je dźwięki i stara się nazywać co usłyszało.
  • naśladowanie odgłosów zwierząt i otoczenia (np. sss- wąż, szszsz- wiatr, bzzz-mucha);
  • wykorzystując przedmioty w pomieszczeniu– dziecko może mieć zasłonięte oczy lub siedzieć tyłem do rodzica, który celowo wytwarza dźwięki wykorzystując przedmioty w najbliższym otoczeniu, np. zamyka szufladę/szafę, odsuwa krzesło, otwiera książkę, włącza suszarkę/odkurzacz/mikrofalę, spuszcza wodę, przesypuje makaron do pudełka, itd – dziecko po usłyszeniu dźwięku określa go.
  • zabawy z instrumentami: wystukiwanie/wyklaskiwanie rytmu – rodzic siada przed dzieckiem, prezentuje dziecku prosty rytm, który ma odtworzyć;
  • gra na instrumentach z różnym natężeniem (głośno - cicho) lub tempem (szybko - wolno), dziecko może poruszać się w różny sposób w zależności od usłyszanego dźwięku: głośno - podskakuje, cicho - kuca, szybko - biegnie, wolno - porusza się powoli.
  • ćwiczenia pamięci słownej - rodzic mówi do dziecka szeptem przez papierową tubę/rurę: pojedyncze słowa, proste zdania, zagadki. Zadaniem dziecka jest powtórzyć co usłyszało lub rozwiązać zagadkę.
  • zabawy z muzyką – słuchanie i śpiewanie piosenek, zabawy muzyczno - ruchowe;
  • słuchanie audiobooków, słuchowisk, a następnie prowokowanie dziecka do rozmowy na temat usłyszanej historii/bajki;
  • zabawy z sylabami – dzielenie na sylaby słów (imion, nazw przedmiotów z najbliższego otoczenia). W początkowym etapie kształtowania u dziecka umiejętności podziału na sylaby, by ułatwić mu ćwiczenie warto wykonywać je wspólnie z nim- jednocześnie dokładając ruch np. wyklaskiwanie w dłonie lub stukanie w bębenek.

Codzienne czytanie to super sprawa!

Czytanie dziecku jest bardzo korzystne nie tylko w aspekcie rozwoju językowego, ale także emocjonalnego, psychicznego jak również wpływa na budowanie pozytywnych relacji i bliskość z rodzicem. Czytanie książek powinno stać się codziennym rytuałem, np. przed snem.

W zależności od wieku dziecka należy dostosowywać tematykę treści. Obrazki w książce można wspólnie omawiać - prowokować dziecko pytaniami do opowiadania tego, co znajduje i dzieje się na ilustracji. Warto z dzieckiem rozmawiać  o treści każdej przeczytanej bajki lub wiersza, to świetna zabawa edukacyjna.

Podczas pobytu w domu należy ograniczyć korzystanie z technologii wysokich – telefon, tablet, telewizja. Dzieci do trzeciego roku życia nie powinny mieć z nimi kontaktu. Pisząc te słowa, sama się w tym miejscu uśmiecham, bo przecież wszyscy wiemy, że w obecnych czasach i zaistniałej sytuacji to niemalże niemożliwe. Dlatego zadbajmy o to, aby nasze maluszki miały chociaż ograniczoną styczność z tego typu sprzętem. Pozwólmy dzieciom na oglądanie bajek, jednak postarajmy się żeby przedszkolak nie spędzał kilku godzin przed telewizorem, czy innym urządzeniem. Nie jest również wskazane oglądanie TV wieczorem, przed snem. Kontrolujmy, co oglądają dzieci i ile czasu spędzają przed ekranem, wybierajmy bajki, które są ciekawe, edukacyjne i dostosowane do wieku dziecka.

Powyżej przedstawiłam tylko nieliczne przykłady zabaw, które można wykorzystać spędzając  kwarantannę w domach. Myślę, że na pewno znacie Państwo jeszcze wiele innych ciekawych sposobów na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem. Zdaję sobie również sprawę z tego, że chwilami może być trudno, może brakować cierpliwości, czasu, a poczucie przygnębienia i zmęczenia może odbierać chęci do pracy, nauki, nie mówiąc już o zabawie. Mimo to, proszę się nie poddawać, starać się myśleć pozytywnie, zadbać o relaks i odpoczynek żeby mieć siłę i energię do codziennych obowiązków.

 Wszystkim rodzicom przedszkolaków życzę dużo zdrowia, cierpliwości, uśmiechu i ciekawych pomysłów na spędzanie czasu z dziećmi oraz radości ze wspólnej zabawy:)

                                                                                                          Monika Kosobudzka - pedagog

 

 

Wyturlaj sobie opowieść!

 

 

„Turlane opowieści” to gra, do której potrzeba jedynie kartki papieru, długopisu i kostki. Dobra zabawa gwarantowana!

Gra składa się z tabelki, którą można wydrukować lub narysować oraz kostki do gry.

 Pomysł tej gry Jest zaczerpnięty ze strony   https://kreatywnapedagogika.wordpress.com  , a jego autorką jest pani Marta Jankowska. 

Szczegóły gry znajdziesz na stronie :

https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2016/10/10/wyturlaj-sobie-opowiesc/

Papierowa kostka do gry

Do gry można wykorzystać kostkę gotową, ale można ją sobie zrobić samemu.

W 7 krokach pokażemy jak ją zrobić z papierowej rolki. Cała praca zajmie 3 minuty.

https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2016/11/23/papierowa-kostka-do-gry-i-opowiesci/

 

Alicja Skoczylas

Nauczyciel bibliotekarz

źródła: http://www.sp87.poznan.pl/Dzien_Ziemi.html

 

Dzień Ziemi obchodzony jest od 1870 roku, w Polsce od 1990 r. To dzień, który ma skłonić nas do zainteresowania się bieżącą sytuacją naszej planety. Ma na celu budowanie świadomości, jak kruchy jest ekosystem Ziemi. Pokazuje również jak ważne jest propagowanie właściwych postaw ekologicznych.

Choć z powodu epidemii koronawirusa obowiązuje nas wiele obostrzeń, warto jednak zastanowić się nad swoimi przyzwyczajeniami i pomyśleć, jak być bardziej EKO. To właśnie drobne zmiany w życiu każdego z nas mogą przyczynić się do zmian globalnych.

Oprócz zmagania z pandemią koronawirusa, Polska będzie musiała zmierzyć się z czekającą ją suszą.

W Dniu Ziemi warto porozmawiać z dzieckiem o ekologii, rozejrzeć się wokół siebie, to co ma nas chronić, ląduje na ulicy, staje się biologicznym niebezpieczeństwem. Nasze okolice pomału, aż toną od zużytych jednorazowych rękawiczek i masek ochronnych, a środki ochrony, po zdjęciu, powinny trafić do pojemnika lub worka na odpady zmieszane.

Zastanówcie się wraz z dzieciaczkami co możecie zrobić dla Naszej Matki Ziemi:

  • Założyć kompostownik.
  • Zakręcać wodę przy myciu zębów.
  • Gasić światło, po wyjściu z pomieszczenia.
  • Gromadzić wodę deszczową.
  • Odpowiednio segregować śmieci.

…. a może macie inne pomysły ?

 

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dużo zdrowia

Agnieszka Ćwiąkała – nauczyciel przyrody i biologii SP Miękinia

 

Warsztaty online: Projekt STEM Kindloteka

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci,                            

Dzisiaj troszeczkę o jedzeniu… wiemy, że jest ono niesamowicie ważne, że dzięki niemu rośniemy i jesteśmy zdrowi, ale jest też ważne z punktu widzenia rozwoju naszego aparatu mowy.

Kiedy jemy, a przede wszystkim gryziemy i żujemy wzmacniają się nasze mięśnie twarzy, czujemy buzię, jej wnętrze, wargi, dziąsła… Podawaniem różnorodnych produktów i konsystencji stymuluje się pracę narządów artykulacyjnych i mięśni biorących udział w procesie mówienia. Zbieranie pokarmu ustami z łyżeczki nauczy nas np. domykania warg.

Dlatego mam dla Was DWA WYZWANIA:

  1. wraz z Rodzicami zastanówcie się jakie pokarmy, które macie w lodówce lub kuchennej szafce byłyby najlepsze do przeżuwania, a później spróbujcie je zjeść by wzmocnić swoją buzię. Pomyślcie ile wysiłku wymaga od Waszej buzi przygotowanie pokarmu do połknięcia.
  2. Przygotujcie zdrową, artystyczną potrawę o tematyce wiosennej. A później ją zjedzcie

Na przykład taką…

Serdecznie Was pozdrawiam! Jeśli ktoś będzie miał ochotę wysłać mi zdjęcie podczas gdy pracuje jego buzia i/lub swojego zdrowego, wiosennego posiłku to chętnie zrobię z nich wystawę i oczywiście wykorzystam przepisy

Ściskam Was mocno i życzę wspaniałej zabawy!

Logopeda Beata Kuca

 

                              

 

 

Drodzy Rodzice,

                dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej informuje, że w związku z ogłoszoną epidemią koronawirusa oraz brakiem możliwości bezpośredniego kontaktu ze specjalistami (diagnozy, spotkania terapeutyczne) proponuje Państwu  kontakt drogą elektroniczną z psychologiem,  pedagogiem, logopedą, pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub  dyrektorem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W zakładce Pracownicy poradni na stronie głównej, podane są adresy poczty elektronicznej specjalistów

W celu ustalenia formy i zakresu kontaktu powinni Państwo w przesyłanej wiadomości krótko opisać sytuację, aby udzielana pomoc była adekwatna do potrzeb i wychodziła naprzeciw Państwa oczekiwaniom.  

Na pomoc mogą liczyć też osoby, u których wystąpił nasilony lęk spowodowany obecną sytuacją, czyli możliwością zarażenia koronawirusem.

                Z placówką można skontaktować się telefonicznie pod nr tel. 71 317 38 68 (od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-14:30).

Istnieje jednocześnie możliwość skorzystania z konsultacji online (przez Skype):

 - dla rodziców dzieci od 11 roku życia - odbywają się one po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby na adres elektroniczny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w sekretariacie poradni pod numerem telefonu 71 317 38 68 (konsultacje prowadzi psycholog Magdalena Nowicka-Chwastyk)

   - dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym konsultacje prowadzi psycholog Czesława Szponar-Nalewajska we wtorki w godz. 8:00-9:00 oraz czwartki w godz. 15:00-16:00 (kontakt drogą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., kontakt telefoniczny z poradnią 71 317 38 68, skype: cz.nalewajska)

  

Informacje ze strony: http://ppp.powiat-sredzki.pl/PL/422/Kontakt/

 

Z poważaniem, M. Wlaźlak – Szał –

 dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miękini

plakat

Dzień dobry,

Rząd RP przedłuża zawieszenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych  w szkołach i przedszkolach do dnia 26 kwietnia 2020r.

W związku z tym ograniczeniem przypominam o zakazie wstępu na teren Zespołu Szkolno – Przedszkolnego osobom postronnym i niebędącym jego pracownikami. Zakaz dotyczy w szczególności obiektów sportowych i placów zabaw.

Od dnia 15 kwietnia 2020r. nauczyciele Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miękini będą kontynuować edukację zdalną, a specjaliści szkolni pozostaną w dalszym ciągu do Państwa dyspozycji online.

Jednocześnie informuję, że egzaminy ósmoklasisty zostają przesunięte (prawdopodobne odbędą się w drugiej połowie czerwca 2020r.). O ich nowym terminie zostaniecie Państwo poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem.

 

Sekretariat szkoły pozostaje  nadal zamknięty  dla osobistej obsługi interesantów. Proszę o załatwianie spraw telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej:

TELEFON: 71 736 00 71

SEKRETARIAT: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

DYREKTOR: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Ponadto przypominam Rodzicom dzieci do 8. roku życia, że w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły należy się rodzicowi zasiłek opiekuńczy (art. 32 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, Dz.U. 2017, poz. 1368) – który został przedłużony do dnia 26 kwietnia 2020r.

Przypominam o zakazie przebywania na terenach zielonych, pełniących funkcje publiczne: parkach, zieleńcach, promenadach, bulwarach, ogrodach botanicznych i zoologicznych.

Przypominam, że dzieci i młodzież, które nie ukończyły 18. roku życia nie mogą wyjść z domu bez opieki, a tylko w obecności rodzica, opiekuna prawnego lub kogoś dorosłego.

Przypominam, że od 16 kwietnia zostaje wprowadzony obowiązek  zakrywania twarzy w miejscach publicznych.

To obostrzenia dotyczące  zdrowia i życia naszych dzieci i uczniów.  Pozostałe, znane nam już dobrze, zostają również przedłużone.

Życzę wytrwałości!

 

Nieustannie  z życzeniami zdrowia,

Wlaźlak – Szał – dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miękini

 

#Wielka Moc-Wielkanoc#

Nasze przedszkolaki pokazały nam jak pięknie przygotowują się do Świąt Wielkanocnych i wzięły udział w akcji #WielkaMoc-Wielkanoc#, zostań w domu, bo w tym Twoja wielka Moc.

W tej trudnej dla Nas Wszystkich sytuacji, warto udostępniać choć niewielką namiastkę radości i uśmiechu. Wielka moc drzemie w małych sercach i dzięki temu możemy spotkać się tutaj.

Najważniejsze, że jesteśmy razem, choć zdalnie ale razem w naszym Wirtualnym Przedszkolu.

 

Nauczyciele: Katarzyna Banaszkiewicz, Anna Rużyło

 

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=368#sigProId0e5016a5f6

 

„Czemu ty się, zła godzino,

z niepotrzebnym mieszasz lękiem?

Jesteś - a więc musisz minąć.

Miniesz - a więc to jest piękne”.

[Wisława Szymborska „Nic dwa razy”]

 

Szanowni Państwo,

z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy, życzę wiary i nadziei na lepsze jutro. Niech ten świąteczny czas będzie okazją do bycia razem i poświęcenie go na to wszystko, na co brakowało Wam w zaganianym życiu.                                                  

Życzę wszystkim, by Święta Wielkiej Nocy były czasem dobrych myśli i zasłużonego odpoczynku.

Życzę z całego serca zdrowia i odporności, także tej psychicznej, a przede wszystkim powrotu do ukochanej NORMALNOŚCI.

Niech ten czas spędzony z rodziną wypełni Państwa serca spokojem.

Wraz z życzeniami dziękuję też Państwu serdecznie za wszelkie słowa wsparcia, za zrozumienie, za pomoc, za ciężką pracę, jaką wykonujecie teraz, wspierając Wasze dzieci, za każdą chwilę, jaką spędzacie teraz, pomagając uczyć się Waszym pociechom, za codzienny trud łączenia obowiązków domowych ze służbowymi. DZIĘKUJĘ , DZIĘKUJĘ, DZIĘKUJĘ!!!

Serdeczne uściski dla Maluchów:)

 

Z najszczerszymi życzeniami i podziękowaniami,

Wlaźlak- Szał – dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miękini

 

--

#Zostań w domu# #Wszystko będzie dobrze# #Tak trzymaj#.

Zostańmy w domu i spotkajmy się wszyscy Tutaj...

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=368#sigProId2eb5937faf

 

Nasze kochane Przedszkolaki ćwiczą swoje buzie w każdych warunkach.

 

Ala bzyczy jak pszczółka,

Jaś razem z Siostrą ryczą niczym groźny lew utrzymując pozycję wertykalno-horyzontalną języka,

Natalka ćwiczy mięsień okrężny i prawidłowe ułożenie mięśnia języka,

A Dawidek i Tymuś wydłużają fazę wydechową robiąc efektowną pianę…

 

Serdecznie pozdrawiam wszystkie Dzieci i ich dzielnych Rodziców!

Dziękuję za tak rzetelne wykonywanie ćwiczeń.

Logopeda Beata Kuca

View the embedded image gallery online at:
https://przedszkole.miekinia.pl/?start=368#sigProIdd82e04ceac

Bajki zasypianki                   

 

https://bajki-zasypianki.pl/

Na stronach Bajek-Zasypianek znaleźć można wiele bajek  dla niemowląt, dla przedszkolaków ale też i dla starszych dzieci. Są tam bajki do czytania online ale także bajki czytane. Bajki czytane są do odtwarzania i słuchania.

 

Bajki pomagajki

https://bajki-zasypianki.pl/bajki-pomagajki/

Na stronach Zasypianek znajdziesz dużo o bajkach pomagajkach (terapeutycznych) – bajkach, które mogą pomóc Twojemu dziecku w przezwyciężeniu jego problemów. Niektórzy nazywają je “bajki terapeutyczne”, inni “bajki-pomagajki”. Pomagajki to fajna nazwa bo pokazuje, że nie trzeba być “chorym”, żeby z nich korzystać. One są po to by pomóc we wszystkich tych troskach dzieciństwa, które każde dziecko w mniejszym lub większym stopniu ma.

 

 Bajki Pogadajki

 

https://bajkipogadajki.blogspot.com/

Przyjaźń nie wyklucza - tego uczą moje bajki. Opowiadane w nich historie są z różnych półek, czasem krzywych, a czasem długich, ale wszystkie mają jeden cel: uczyć dzieci empatii i akceptacji inności, budowania relacji z rówieśnikami niezależnie od tego, czy są pełnosprawni czy w jakikolwiek sposób nie.

 

Baśnie Andersena

Jeżeli interesują cię baśnie Andersena  zajrzyj na stronę

http://biblioteka.kijowski.pl/andersen%20christian%20hans/basnie.pdf

znajdziesz tam 392 strony z najpiękniejszymi baśniami Andersena a w tym:

Krzesiwo,

Calineczka

Księżniczka na ziarnku grochu

Towarzysz podróży

 

 

Opracowała:

Alicja Skoczylas – nauczyciel bibliotekarz

 

,,Masz tę moc!” – książeczka o koronawirusie dla dzieci

Drodzy Rodzice, zachęcamy do zapoznania się z ciekawą propozycją książeczki dla dzieci, która może pomóc zrozumieć, co tak naprawdę się stało, czym jest epidemia, co to jest koronawirus i jak się go wystrzegać. Napisana jest w sposób przystępny, odpowiedni zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców. Krótkie, proste zdania uzupełniają duże, kolorowe ilustracje. Twórcy książeczki tłumaczą, czym są wirusy i jak można się nimi zarazić. Pokazują też, jak ważna jest dbałość o higienę, częste mycie rąk, ograniczenie bezpośrednich kontaktów z osobami starszymi – nawet dziadkami. Zalecenia WHO oraz Ministerstwa Zdrowia zaprezentowane zostały w formie atrakcyjnej dla dzieci. Wizerunek koronawirusa nie wywołuje strachu, twórcy pomagają też oswoić się z coraz częstszym na ulicach widokiem lekarzy czy pracowników Sanepidu w kombinezonach ochronnych. Po lekturze znika niepokój, utrwalone  zostają zaś zasady związane z dbałością o zachowanie higieny.

Tu znajdziesz tę książeczkę w formacie PDF

Tym razem polecam ciekawe narzędzia TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnej) .

Są to przydatne strony, aplikacje i programy, które można wykorzystywać w pracy z dziećmi. (link do opisu - plik PDF)

Podkategorie